Thuiswerken. We zijn er al aan gewend geraakt. Sinds corona het ritme van ons leven stuurt, werkt ook een groot deel van onze collega’s vanuit huis. Onze medewerker financiële administratie Theo Kooy maakt het op dat vlak wel erg bont!
“Ik ben het afgelopen jaar misschien tien keer op kantoor geweest. Ik kom graag op de zaak hoor”, begint Theo. “Het praatje met collega’s mis ik dan ook zeker. We hebben veel telefonisch contact, maar overleg is toch wat anders dan een collegiaal praatje pot.”
Logische stap
Theo werkt al sinds het uitbreken van de pandemie thuis. Toen thuiswerken de norm werd, was de keuze snel gemaakt. Niet alleen werkinhoudelijk, maar ook op medische gronden was thuiswerken voor Theo een logische stap. “Op de vraag wie thuis wilde werken, stak ik als één van de eersten mijn hand op. Aanvankelijk werkte ik met een laptop en een mobiele telefoonverbinding van de zaak aan de keukentafel.” Theo vervolgt: “Dat beviel goed. Door mijn gezondheidssituatie ben ik niet de volledige dag inzetbaar: mijn tijdsindeling is een belangrijke factor.”
Positief verrast
Theo: “Tot juli 2020 heb ik het kantoor wel in mijn achterhoofd gehouden. Toen heb ik in een overleg geopperd om blijvend thuis te werken. Dat was best een stap, want ik had geen idee hoe op dat voorstel gereageerd zou worden. Maar ik werd positief verrast door de reactie van onze directeur Erik Kraaijeveld! ‘Doen’, zei hij en hij maakte het gelijk mogelijk dat ik een echte thuiswerkplek kon inrichten. Ik heb een bureau gekregen, heb mijn bureaustoel van kantoor opgehaald en er staat compleet nieuwe apparatuur.”
Zelfstandiger
“Afgezien van dat praatje met collega’s”, vertelt Theo, “is er werkinhoudelijk voor mij geen belemmering om vanuit huis te werken. Mijn productiviteit lijdt er sowieso niet onder. En ik merk dat ik zelfstandiger ben geworden. Op dat vlak heb ik echt een ontwikkeling doorgemaakt! Er is veel telefonisch contact met mijn collega’s. Het klantcontact wat ik heb, verloopt digitaal.”
Afwisseling
Theo: “Wanneer straks alles weer normaal is, blijf ik thuiswerken. De afspraak is wel gemaakt dat ik dan één dag per week naar kantoor ga. Het lijkt me goed voor de afwisseling om in het midden van de week een dag in ons mooie, nieuwe pand te werken! Dan kan ik weer eens gezamenlijk pauzeren met collega’s. Ondanks telefonisch contact of via Microsoft Teams heb ik sommige mensen al heel lang niet meer gezien. Ik ben blij met de benadering van Tromp Advies: het pakt voor mij persoonlijk en mijn werk prima uit!”