Omdat je het liefst aan het ondernemen bent, besteed je graag zo min mogelijk tijd aan je administratie. Tegelijkertijd is dit een onmisbaar onderdeel van je onderneming! Door een goede samenwerking met ons kantoor kun je op efficiënte wijze voldoen aan deze verplichting en tot een actueel inzicht in je onderneming komen. Wij beschrijven hier hoe dit werkt!
Toegang tot het boekhoudpakket
Via een eigen inlog heb je toegang tot Exact Online. Met deze inlog kun je zelf werken aan je administratie en heb je daarnaast inzicht in de actuele cijfers. Je kunt Exact Online gebruiken via je browser, maar ook via de Exact Online app.
Factureren
Je werkt hard en die werkzaamheden wil je natuurlijk snel in rekening kunnen brengen. Via je inlog in Exact Online kun je eenvoudig factureren. We richten een sjabloon factuur voor je in, zodat er een professionele factuur bij je klant terecht komt. Zelf kun je eenvoudig de belangrijke factuurgegevens – klant, artikelen, tarieven, et cetera – op de factuur opnemen en de factuur versturen. Deze factuur wordt ook gelijk verwerkt in de boekhouding.
Vervolgens krijg je inzicht in de ouderdom van de openstaande facturen. Zo kun je zien welke bedragen nog ontvangen moeten worden én kun je met één klik een betalingsherinnering naar je klant sturen!
Inkoopfacturen en bonnen
Inkoopfacturen en bonnen kun je digitaal aanleveren in je administratie. Dit kan door mails – automatisch – door te sturen naar een specifiek e-mailadres. De meeste facturen komen immers ook per mail binnen. Of door bonnetjes te fotograferen via de mobiele app. Door dit continu te doen, hoef je achteraf niet te zoeken naar bonnen of facturen. Dit bespaart je tijd én ergernis! Nadat je de gegevens hebt aangeleverd, zorgen wij dat deze op de juiste wijze verwerkt worden in de administratie. Missen wij gegevens? Via Exact Online krijg je overzichtelijk door welke facturen of bonnen je nog aan moet leveren.
Betalingen
Omdat alle gegevens van je inkoopfacturen in Exact Online staan, is het ook ideaal om vanuit dit pakket te betalen! Je krijgt een overzicht van de inkoopfacturen die je nog moet betalen. Vervolgens kun je deze selecteren en naar je bank versturen. Dit bespaart veel tijd ten opzichte van de handmatige invoer in je bankomgeving en beperkt daarnaast de kans op fouten.
Salarisadministratie
Ook onze salarisverwerking loopt via Exact Online. Eventuele periodieke mutaties kun je via Exact Online aan ons doorgeven ter verwerking. Nadat wij de salarismutaties verwerkt hebben, kun je loonstroken, betaalbestanden en loonaangiften terugvinden in Exact Online. Medewerkers krijgen via een app toegang tot hun eigen loonstrook.
Inzicht in de resultaten
Doordat de administratie regelmatig wordt bijgewerkt, biedt je administratie ook een actueel inzicht in de situatie van je onderneming. Maak hier gebruik van! Bewaak je debiteuren, hou je liquiditeitspositie in de gaten en bekijk hoe het resultaat van je onderneming zich verhoudt tot je verwachtingen. Een goed inzicht zorgt dat je tijdig bij kunt sturen. Wij denken daarbij uiteraard met je mee!
Andere mogelijkheden
Naast Exact Online maken wij ook gebruik van andere koppelingen, in combinatie met Exact Online. Zo gebruiken we Basecone voor de verwerking van inkoopfacturen, WeFact voor het maken van verkoopfacturen en Visionplanner voor uitgebreide tussentijdse overzichten. Daarnaast kan een uitgebreidere licentie van Exact Online voor jouw onderneming relevant zijn. Uiteraard kijken we per situatie naar een optimale inrichting!
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Exact Online voor jouw onderneming? Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag.