Corné Tromp constateert in zijn terug- en vooruitblik dat de groei van Tromp Advies verder is doorgezet. Ons klantenbestand is groeiende, we hebben onze dienstverlening gecontinueerd én ontwikkeld. Ook ontvingen we erkenning van zowel klanten als onze beroepsorganisatie.
In 2022 heeft de positieve ontwikkeling van afgelopen jaren zich doorgezet: het gaat gewoon goed met het kantoor! Enerzijds koesteren we dat, anderzijds werken we daar voortdurend aan. Continuering betekent ook dat we een gestage groei doormaken. Doordat vacatures moeilijk ingevuld kunnen worden, vraagt dit flexibiliteit van ons team. Met elkaar hebben we de klant prima de gewenste dienstverlening kunnen bieden!
Werken vanuit kantoor
Een prettig kenmerk van 2022 was, dat we na de roerige COVID periode, weer een heel jaar op kantoor hebben gewerkt: we zijn nog steeds hartstikke trots op ons nieuwe pand. Vanuit dat fraaie kantoor hebben we in 2022 een diversiteit aan werkzaamheden verricht. Ons klantenbestand is gegroeid: vanuit ons eigen netwerk, door mond-tot-mondreclame en online activiteiten. Wat we aanbieden, blijkt aan te slaan.
Bedrijfsopvolging, bedrijfsovernames of vermogensoverdracht
In 2021 zagen we een groei van het aantal adviesopdrachten op het gebied van bedrijfsopvolging, bedrijfsovernames of vermogensadvisering bij de dga. In 2022 is dit verder toegenomen. Dat zijn speciale projecten, waarbij het persoonlijke aspect een grote rol speelt! Dan is het goed te merken dat we specifiek op die onderwerpen benaderd worden door nieuwe klanten. Onze werkwijze valt in goede aarde. Bij bestaande klanten is dat gebaseerd op een vertrouwensrelatie. Die manier van benaderen valt ook nieuwe klanten op: dat is een uitdaging die we graag waarmaken!
Behoefte aan advies
Een trend die steeds meer doorzet, is dat klanten structureel behoefte hebben aan advies. Bijzondere opdrachten, zoals genoemd, krijgen we steeds vaker. Klanten hebben daarnaast behoefte aan een sparringpartner, op regelmatige basis: ‘Hoe sta ik er financieel voor of hoe kan ik mijn bedrijfsvoering verbeteren?’ Die onderwerpen gaan ook vaak hand in hand. Voor komend jaar zijn bij veel klanten de effecten van mondiale ontwikkelingen een belangrijk item. Wij denken dan graag mee over bijvoorbeeld hoe om te gaan met de effecten van prijsstijgingen van energie of materialen.
Uitdagingen
De uitbreiding van ons klantenbestand vraagt ook om aanvulling van ons team. Het is een uitdaging goede mensen te vinden: we hebben een aantal vacatures. Gelukkig kunnen we op dat vlak ook successen melden. In januari is een nieuwe collega begonnen en het vinden van gekwalificeerde medewerkers is voor ons een voortdurend proces waar we volop mee bezig zijn.
Een andere uitdaging is het uitbouwen van onze digitale administratiestraat. Daar hebben we al veel klanten gelukkig mee gemaakt. Het is een continu proces, waar we de nadruk op gebruiksgemak en inzicht blijven leggen. Klanten ervaren zelf ook dat steeds meer zaken digitaal geregeld worden. Wat dat betreft wordt het eenvoudiger mensen te overtuigen van het gebruiksgemak van het digitaal regelen van je financiële zaken.
Erkenning van beroepsorganisatie
Tot slot wil ik ook de erkenning vanuit onze beroepsorganisatie benoemen. In juli zijn wij weer periodiek getoetst door de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants, de NBA. Dit is voor ons een belangrijk en spannend moment, waarin extern onze werkprocessen en dossiers getoetst worden. Het positieve resultaat is een bevestiging van de kwaliteit van onze dienstverlening. Samen met de waardering van onze klanten is dat een stimulans door te gaan op onze ingeslagen weg!
We staan je graag bij met onze uitgebreide dienstverlening. Geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op.